
Acemoglu: Κάνουμε το Λάθος Διάλογο για την ΤΝ
Ο Daron Acemoglu έχει αρκετεί με το θέατρο της ΤΝ. Ο νομπελίστας οικονομολόγος κάθεται και αντιτίθεται σε αυτό που αποκαλεί 'άνευ νου' διάλογο που κυριαρχεί τώρα στις συζητήσεις τεχνολογίας. Όλοι μιλούν για AGI και υπερνοημοσύνη και ιδιάζουσες περιόδους, αλλά ο Acemoglu λέει ότι χάνουμε την πραγματική ιστορία. Το πραγματικό ερώτημα δεν είναι αν οι μηχανές θα γίνουν πιο έξυπνες από εμάς—είναι αν η οικονομία μας θα ωφελήσει πραγματικά τους απλούς ανθρώπους, ή αν κτίζουμε τεχνολογία μόνο για να συγκεντρώσουμε δύναμη και πλούτο στα χέρια λίγων.
Προσβάλλει επίσης την ιδέα ότι ο καπιταλισμός φυσικά οδηγεί στευτυχία και καινοτομία. Spoiler alert: νομίζει ότι είναι ανοησία. Η ιστορία δείχνει ότι οι θεσμοί έχουν σημασία πολύ περισσότερο από ό,τι παραδεχόμαστε, και οι επιλογές που κάνουμε για το πώς να χρησιμοποιήσουμε την τεχνολογία διαμορφώνουν όλα όσα έρχονται στη συνέχεια. Αυτό συνδέεται απευθείας με τη Gen Z που εισέρχεται στο εργατικό δυναμικό τώρα—εισέρχονται σε μια οικονομία σχεδιασμένη από επιλογές που έγιναν δεκαετίες πριν, και κανείς δεν ρωτάει αν αυτές οι επιλογές έχουν ακόμη νόημα.
Το δύσκολο μέρος; Ο Acemoglu υποδηλώνει ότι η πραγματική επανάσταση θα ήταν να ωθήσουμε πίσω. Όχι κατά της ΤΝ, αλλά κατά της υπόθεσης ότι ό,τι ωφελεί τους μετόχους αυτόματα ωφελεί την κοινωνία. Αυτό απαιτεί πολιτική βούληση. Απαιτεί ποιο δύσκολα ερωτήματα πριν αποστείλουμε το επόμενο μοντέλο. Και απαιτεί την αποδοχή ότι ο τρέχων διάλογος για την ΤΝ είναι σε μεγάλο βαθμό θέατρο.